2009-08-13

Ikväll tog jag borrmaskinen under armen och cyklade ner till båten för att göra klart det sista med stoppvajern.
Det blev himla fint, tills jag beslutade att sätta den nya vajern som startvajer och då flytta den gamla som stoppvajer. Den behövdes bara korta av lite och sedan skruvas fast, men det var då jag upptäckte att den har gjort sitt. Den gick knappt att rubba och rejält rostigt innanför plasthöljet, så måste jag skaffa en ny vajer till!
Förutseende nog så borrade jag upp även detta hål redan nu, så är det bara att montera nästa gång...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar själv efter möjligheten ATT göra något själv.
Min båt står kvar på Dragsmark och väntar på transport hem.
Sägs ju att seglare ska vara tålmodiga, men ibland tvekar jag
Vaggan är klar och bara väntar.

Ha en fin dag

http://jannessally.blogg.se/

Kapten Lalle sa...

Det är likadant varje år, när hösten närmar sig vill man bita tag i den där "att göra"-listan. Dessvärre har bara varit loss från bryggan tre ggr, varav en var segling från vinterplatsen och den andra var för motor i 30 min! Så därför väntar jag nog lite.

Jag satt i samma sitts som du när jag hämtade hem min båt från Stockholm, men då hade jag en annan båt som skulle säljas också, så tiden tog slut ändå.

Den som väntar på något gott...