2009-08-29

Sambo och svärföräldrar drog idag till mannens skräck på Sveriges karta, Ullared! Så Arvid och jag stannade hemma och gick ner till båten, där jag provade placering av fotpumpen. Jag får tillverka en liten hylla att skruva fast i hålet under pentryt, så ska det bli stabilt.

Tittut!

Att gå för motor i en Havsfidra med en stumt monterad encylindrig diesel undviker man in i det längsta, men ibland måste man. Då gäller det att eliminera alla lösa delar som kan ligga och skaka och låta så där otroligt irriterande, bl.a locket till länspumpen i sittbrunnen. Därför tillverkade jag idag en ny packning av vulktejp, så nu har jag en pryl mindre att jaga.

Nypackat länspumpslock.

På eftermiddagen var det dags för kalas i Frillesås och det passade perfekt att åka förbi Hjertmans och inhandla en kran till diskhon. Men hur kan en båttillbehörsfirma stänga 14:00 när jag hade tänkt att ta det 14:30! Därför fick jag tid över och tog en avstickare till Svinholmens Marina, där det står ett påbörjat(bortglömt?) Havsfidra-projekt. Hoppas att någon återupplivar den…

Det blev nya kuddar till ruffen på Ullared, så fina så!

Inga kommentarer: