2008-04-09

Även ruffluckan är med i matchen.

Ännu en lackdag i båthuset. Slipade även ruffluckan, som behöver lite nya lager lack. Nu har grabbräckena och skjutluckan fått fem lager, medan avbärarlisten ligger på tre lager.
En annan punkt, som jag retade mig på förra säsongen var vattenlinjen som både är lite vågig, men framförallt fel i höjd. Den ligger mer än en decimeter över vattnet och dessutom högre i fören än i aktern. Började innan jag skulle åka hem med att rigga upp med brädor tvärs båten i den verkliga vattenlinjen, en i fören och en i aktern. Spännde sedan upp ett tunnt snöre mellan brädorna med vikter i varje ände, som jag sedan för utmed båten och märker av mot skrovet. I och med att den gamla linjen ligger högt över vattnet får jag dela upp den i flera fält, genom att höja plankorna i steg, för att få det snyggt. Hur indelningen ska vara vet jag inte riktigt än.

Inga kommentarer: