2008-04-25

Löningsfredag och solen sken, då tog jag ledigt efter lunch och åkte ut till båten. Slipade av gårdagens målning lätt och torkade av noggrannt med aceton. Trots detta så finns det prickar som stöter ifrån sig färgen, så jag får hitta på något annat till nästa lager och hoppas att jag kan börja måla blått efter det.
Målade även motorn Pentagrön, med en gammal färg jag fått av en kollega. Otroligt bra färg, som fäster på allt med en strålande täckförmåga. Det får nog bli ett extra lager på de sämsta fläckarna, men redan nu ser motorn ut som ny.

Penselrenoverad Volvo Penta MD1B.

Var på vägen till båten förbi Biltema, där jag köpte värmebeständig silverfärg, som jag sprayade luftfiltret med, som lyser så fint nu.

Luftfiltret före...

...och efter.

Som avslutning slipade jag av den limmade rorkulten och strök med ett lager utspädd International Original. Ska försöka få så många lager som möjligt på den innan sjösättning.

Inga kommentarer: