2008-04-22

Avmaskning på avbärarlisten.

Så var äntligen avbärarlisten klar, så när som på slitskenan, som jag måste börja leta efter. Torkade idag rent runt listen, maskerade och fogade med sikaflex. Det blir några meter, när överkant och underkant skall maskerar på båda sidor, närmare bestämt 54 m tejp... plus lite pill vid skarvarna. Men himla bra blev det i alla fall och när det härdat ska jag ta bort lite kladd som jag lyckades med.
Slipade även av lagningen som jag spacklade igår och gick idag på med gelcoat-spackel på skadan och även stjärnorna som jag öppnade upp senast.
Dom stora sakerna som återstår innan sjösättning är vattenlinjen, vaxning och målning och montering av motorn. Självklart även ett antal andra småsaker som ska skruvas fast och pillas med, men nu börjar det suga i seglartarmen!

Inga kommentarer: