2008-04-24

Första lagret mot en ny vattenlinje.

Idag målade jag vitt på fältet vid vattenlinjen, som jag sedan kommer att sätta två rader med maskeringstejp på. När jag sedan målar mörkblått över hela fältet och tar bort maskeringstejpen, så får ja tre blåa fält med vitt emellan. Första lagret blev sådär, dels hade jag en billig pensel som gav mycket ränder och fördelade färgen ojämnt. Dessutom trots att jag både slipat och tvättat med aceton, så fanns det förmodligen rester av vax kvar, som gör att inte färgen fäster och stöts ifrån vaxet. Detta får jag försöka få bukt på till nästa lager.
Jag slipade även spacklingarna som jag gjorde häromdagen och skadan vid sittbrunnen spacklade jag en gång till för att få en hyffsad yta.

Spacklad skada.

På överbyggnaden stämmer nyansen bra, men på friborden är gelcoatspacklet lite för grått, men återigen: Det är ingen altartavla!

Inga kommentarer: